16 روش ساده برای کاهش سریع وزن
دو شنبه 7 ارديبهشت 1394 ساعت 8:14 | بازدید : 692 | نویسنده : امیر حاتمی | ( نظرات )

 

کاهش وزن,کم کردن وزن,کاهش سریع وزن

16 روش ساده برای کاهش سریع وزن

تغییرات ساده در شیوه زندگی از ورزش کردن گرفته تا یوگا و نخوردن هله هوله و ... ،کمک خواهد کرد که شما بتوانید  10 ، 30 ، حتی 50 کبلو از وزن خود را به سرعت کاهش دهید!


تغییر دادن شیوه زندگیتان 
این یک داستان قدیمی است که می گوید : شما به چگونگی روند زندگی روزمره خود همیشه عادت کرده اید .در صورتی که باید بگوییم  ترس از تغییراتی حتی جزئی باعث شده از خواسته های خود دور بمانید .این جمله در مورد رژیم غذایی و به دنبال آن وزن شما هم صدق می کند. مثلا برای شما عادت شده که هر روز در دفتر کارتان شیرینی بخورید و باعث شوید بدون آنکه متوجه باشید کالری خود را مرتبا افزایش دهید. 


اما راه بهتری وجود دارد
با  کمک گرفتن از روش های زیر می توانید روند زندگی روزانه خود را در رابطه با چگونگی استفاده از مواد غذایی تغییر داده و با سرعت زیادی آنچنان وزن خود را کاهش دهید که حتی دوراز تصورات شماست.
در حقیقت ، ما به خوانندگان این مطلب گفته ایم که با روش هایی آسان و راحت می توانند 10، 25 و حتی 60 کیلو از وزن خود را کم کنند.اسراری شگفت انگیز که برای کاهش سریع وزنتان گفته شده است. 

 

- خوردن صبحانه
من قبلا صبحانه خوردن را هر روز واجب نمی دانستم. اما حالا روزی نیست که من بدون صبحانه از خانه خارج شوم. من در حال حاضر صبحانه ای در حدود 300 کالری در روز که یک ترکیب سالمی از پروتئین و غلات سبوس دار است می خورم و در طول روز هم یک میان وعده می خورم که برای میان وعده ها هم به جای خوردن انواع اسنک های مضر یک ساندویچ با کره بادام زمینی طبیعی یا کره سیب می خورم. در کمتر از یک سال ، 65 کیلو وزن کم کردم.

 

- تغییر دادن سفارشات غذایی
من به جای آنکه چندین بار در هفته  برای غذا خوردن به رستوران بروم فقط یک بار در هفته می روم  و مرغ کبابی به جای یک کاسه بزرگ ماکارونی سفارش می دهم .من با پیگیری این روش توانستم  20 کیلو از ورن خود را کم کنم.


- تغییر در روش خرید کردن
"من به وزن دلخواه خود رسیدم بعد از آنکه خرید انواع تنقلات از فروشگاه های مواد غذایی را متوقف کردم. اگر می خواستم یک بسته چیپس یا  آب نبات یا شکلات بخرم ، اجبار کرده بودم که تا فروشگاه را برای خریدن آن پیاده بروم و آنقدر برای خریدن این خوراکی ها عذاب می کشیدم که دیگر از خریدن چنین مواد غذایی سیر شدم.


- دویدن در ساعات مشخصی از روز
"زمانی که من می خواستم یکی از شلوارهای جینم را بپوشم و اندازه ام نبود تصمیم گرفتم لاغر کنم. من شروع به دویدن در حدود  20 دقیقه در روزدر حول و حوش زمان  ناهارکردم. من در دو ماه ، 20 کیلو وزن کم کردم  ، و اکنون شلوارهایم  بیش از حد برایم بزرگ هستند!

 

- پیاده روی به مدت یک ساعت بعد از کار
" پس از کار، من و همکارانم هر زمان که به خانه برمی گشتیم به سراغ شام می رفتیم  و بعد از آن تصمیم گرفتیم برنامه خود را عوض کنیم و تا یک ساعت بعد از آنکه به خانه می رسیدیم شروع به راه رفتن و دویدن در اطراف خانه کردیم. یک سال بعد، من درحدود  40 کیلو وزن کردم.

 

- ترک عادات
من سیگار را ترک کردم، و به یک باشگاه پیوستم و شروع به کار کردن با یک مربی شخصی کردم. من ورزش می کردم و احساس سلامتی می کردم. من در حال حاضر 37 کیلو در طول سه ماه کم کردم! 


- تغییر در برنامه غذایی
من در خوردن یکسری غذاها افراط می کردم و تصمیم گرفتم برنامه غذایی ام را تغییر دهم. هنگامی که من غذاهای پر کالری مانند بستنی، تنقلات، را با انواع اسنک های کم چرب و دانه آفتابگردان بوداده و غلات سبوس دار جایگزین کردم ، به این ترتیب نتایج بهتری را در وزن خود ایجاد کردم و اکنون انتخاب های بهتری را به طور خودکار انجام می دهم.

 

- بدست آوردن انرژی به همراه موسیقی
من مدتی به ورزشگاه می رفتم و در آنجا یاد گرفتم که تمرینات ورزشی به همراه موسیقی اثر بیشتری در کاهش وزن خواهد داشت. به این ترتیب زمانی که ورزش کردن را شروع کردم  چون به موزیک گوش می دادم بدون آنکه متوجه باشم تمریناتم طولانی تر می شد. یک ماه بعد، من 13 کیلو وزن کم کردم.


- سبزیجات
با اضافه کردن سبزیجات به غذاهایم کم کم به این غذاها عادت کردم ، مثلا هنگام درست کردن پیتزا از فلفل سبز به جای سوسیس پپرونی استفاده کردم. من دیگر از خوردن چیزهایی مثل چیپس و یا دسر های غنی اجتناب کردم و آنچنان به سرعت وزنم کاهش یافت که باور کردنی نبود. من در نهایت توانستم 4 سایز کم کنم.


- فعالیت در خانه
من سعی می کنم در هر زمان که ممکن است ورزش های سبک و مناسبی را انجام دهم . در خانه به هنگام انجام دادن هر کاری و حتی به هنگام تلویزیون دیدن هم ساکت ننشینم. مثلا انجام پرش در خانه و یا روبروی تلویزیون بایستم و ادای تبلیغات تلویزیونی را در بیاورم و یا در حال شستن ظرف ها برقصم. به این ترتیب توانستم کالری بیشتری را بسوزانم. در حال حاضر لباس های من از قبل برایم مناسب ترو اندازه تر هستند. 

 

- چگونگی خوردن فست فود ها
هنگامی که برای خوردن انواع فست فودها به بیرون می رفتم ، از آن غذا مقدار زیادی سفارش می دادم، اما اکنون با سفارش یک مدل و آن هم کم قانع هستم:  مثلا مقدار کمی سیب زمینی سرخ کرده و یا تعداد کمی از تکه های مرغ سوخاری. به این ترتیب درطول هفت هفته توانستم  16 کیلو وزن کم کنم.اکنون از زمانی که بچه دبیرستانی بودم هم لاغرترم .


- تمرینات یوگا
انجام تمرینات یوگا برای ارتباط درست من با غذا و سلامتی بدنم بهترین چیز است. تمرینات آن باید چندین بار در هفته انجام گیرد و در حال حاضر مدل و انگیزه غذا خوردن من کلا عوض شده است  طوری که من به طور حسی غذا می خورم و زمانی که هم که کاملا سیر شدم کنار می کشم. حقیقتی که تا به کلاس های یوگا نروید متوجه حرف من نخواهید شد.! 

 

- بودجه بندی و صرفه جویی
" من برای آنچه که دوست داشتم بخورم بودجه بندی کردم و در ابتدای هر ماه اندکی پول برای خوردن انواع اسنک ها کنار گذاشتم .به این ترتیب خودم را مجبور کرده بودم که از خوردن انواع اسنک های گران قیمت اجتناب کنم. با خوردن میان وعده های سالم و ارزان قیمت مانند هویج و ... ، به جای انواع شکلات ها و ...توانستم کالری زیادی بسوزانم .به این ترتیب در سه ماه توانستم  20 کیلو وزن کم کنم.


- کلاس رقص
دو ماه پیش ، من شروع کردم به رفتن به کلاس های رقص و دو بار در هفته به این کلاس ها می رفتم.  روال رقص طوری بود که روی عضلات به ویژه در پاها فشار زیادی وارد می کرد و  تپش قلب  را بالا می برد و بازده زیادی در سوزاندن کالری داشت. به این ترتیب توانستم در مدت زمانی کم به وزن ایده آل خود برسم.


- نخوردن غذا در شب
هر بار که من تصمیم می گرفتم وزن خود را کم کنم اولین کاری که می کردم این بود که از ساعت   18:30 شب به بعد ار خوردن هرچیزی خودم را منع می کردم . این کار را در 5 روز اول هفته انجام می دادم و در دو روز دیگر که بیشتر بیرون و به گشت و گذار بودم این اجبار را برای خودم برمی داشتم و هرچیزی از جمله تنقلات مورد علاقه ام را می خوردم. به این ترتیب توانستم تنها در مدت دو ماه وزن زیادی را کم کنم.


- پیاده روی
من  هر روز مسافت طولانی ای را پیاده روی می کردم ، این کار را همه روزه انجام می دادم .حتی در روزهایی که آب و هوا بسیار وحشتناک و بد است هم اگر شده به مدت 10 دقیقه این کار را انجام می دادم. استفاده از کفش های ورزشی مورد علاقه ام هم در بیشتر شدن انگیزه من تاثیر زیادی می گذاشت. به این ترتیب توانستم در طول یک سال 50 کیلو از وزن خود را کم کنم.


موضوعات مرتبط: زیبایی اندام , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


حرکات مناسب بعد از اتمام تمرینات ورزشی
دو شنبه 7 ارديبهشت 1394 ساعت 8:9 | بازدید : 732 | نویسنده : امیر حاتمی | ( نظرات )

 

تمرینات ورزشی,حرکات ورزشی,سرد کردن بدن پس از ورزش

حرکات بعد از تمرینات ورزشی + تصاویر
اگر به تازگی در یک باشگاه بدنسازی ثبت نام کرده اید و یا اینکه تصمیم گرفته اید تا یکسری حرکات و تمرینات  ورزشی را انجام دهید تا به تناسب اندام خود کمک کنید و به وزن ایده آل برسید ، بهتر است در نظر داشته باشید که بعد از ورزش کردن، اعضای بدن دچار درد شده و بهترین راهکار این است که به کمک یک غلطک فومی تمرینات زیر را انجام داده تا عضلات بدن به حالت اولیه بازگردد و از آسیب رسانی و درد ماهیچه ها جلوگیری به عمل آید.


برای  سلامت و تناسب اندام بیشتر بعد از حرکات ورزشی می توانید این توصیه ها را انجام دهید:

پشت و شانه ها
غلطک را زیر شانه ها قرار داده و روی آن بخوابید. این کار برای بهبود ستون فقرات و بالاتنه می باشد. غلطک فومی باید درست زیر شانه های شما قرار گیرد. این حرکت در حالی که باعث انقباض باسن می شود، موقعیتی را برای سر به وجود می آورد که آن را ثابت نگه می دارد و فشاری را از طریق غلطک فومی به پشت وارد می کند.

 

تمرینات ورزشی,حرکات ورزشی,سرد کردن بدن پس از ورزش

 
 پا - مرحله 1
بافت بدن در قسمت طول پا طوری می باشد که با ورزش کردن بسیار درگیر شده و احتیاج به بهبود بخشی دارد و برای کاهش درد و تسکین درد های پس از ورزش می توانید دو مرحله ی زیر را انجام دهید:

 

تمرینات ورزشی,حرکات ورزشی,سرد کردن بدن پس از ورزش

 
بدن را در زاویه ی 60 درجه روی زمین قرار داده و غلطک را زیر زانو بگذارید و کار کشاندن پا روی غلطک را از زانو تا مچ پا انجام داده و کار را برای هر دو پا تکرار کنید.


 پا - مرحله 2
طول پای خود را که از زانو تا بالای ران باشد را روی غلطک قرار داده و به آرامی روی غلطک بالا و پائین کنید و این کار بر روی مفصل زانو تاثیر بسزایی گذاشته و درد آن را تسکین می دهد.
بهتر است زاویه ی بدن و فاصله ی آن با زمان از 30 تا 60 درجه باشد و این کار را روی پای دیگر هم انجام دهید.

 

تمرینات ورزشی,حرکات ورزشی,سرد کردن بدن پس از ورزش

 

کمر
برای حفظ انعطاف پذیری قسمت پائینی بدن  و بهبود بخشیدن به آن ،باید کشش هایی را روی ستون فقرات خود انجام دهید و برای این حرکت باید به مانند تصویر شیبی را در نواحی مختلف بدنتان به وجود آورید:

 

تمرینات ورزشی,حرکات ورزشی,سرد کردن بدن پس از ورزش


در این حرکت باید گودی کمر را روی غلطک قرار داده و و دو دست را مستقیم به سمت بالا برده و در زاویه ای 30 تا 60 درجه آن را بالا و پائین کنید و در این حال بهتر است سر صاف به سمت بالا باشد و سقف را نگاه کنید.


 ستون فقرات
به منظور تسکین فشار وارد شده بر پشت و ستون فقرات و هم چنین برای رفع خستگی حاصله باید به صورت عمودی بر روی غلطک فومی دراز کشیده و یک دست را به صورت مستقیم و به سمت سقف بالا کشیده و دست دیگر را به مانند یک سلاح محافظ از آرنج روی زمین قرار داده و مانند تصویر در بیاورید.

 

تمرینات ورزشی,حرکات ورزشی,سرد کردن بدن پس از ورزش


ستون فقرات و شانه ها - مرحله 1
کشش پس از ورزش ،برای کمک به برگرداندن عضلات و راحت کردن عضلات بسیار مناسب است. همچنین شل کردن شانه ها باعث می شود انعطاف پذیری آن به حالت اولیه بازگردد.برای این کار باید بر روی یک غلطک فومی دراز کشیده و دستان خود را به سمت بالا تا آنجایی که می توانید بکشید و این کار را چندین بار تکرار کنید تا عضلات بهبود پیدا کرده و آزاد شوند.

 

تمرینات ورزشی,حرکات ورزشی,سرد کردن بدن پس از ورزش

 

ستون فقرات و شانه ها - مرحله 2
پایان کار و تکرار مراحل .

 

تمرینات ورزشی,حرکات ورزشی,سرد کردن بدن پس از ورزش



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


باشگاه های ورزشی شهرک اکباتان
دو شنبه 24 فروردين 1394 ساعت 18:15 | بازدید : 1581 | نویسنده : امیر حاتمی | ( نظرات )
ردیف نام تلفن آدرس
١ ٤٤٦٣٠٩٧٦ فاز یک، بلوک A١
٢ آرسینه ایران ٤٤٦٣٢٦٤٠ فاز دو، بلوک چهارده
٣ آکادمی یوگا ٤٤٦٩٤٧١٨ -
٤ آموزش یوگا ٤٤٦٣٠٨٠٦ -
٥ افروز ٤٤٦٦٤٣٢٢ فاز یک، بلوک C٢
٦ انرژی ٤٤٦٣١٠٠١ فاز دو، بلوک نه
٧ ایرانا ٤٤٦٩٦٣٨٧ بیمه یک، ریاحی
٨ بیلیارد یاس تهران ٤٤٦٩٠٢١٠ فاز دو، بازارچه کوثر
٩ پارک آبی اکباتان ٤٤٦٦٧٦٨١ فاز سه
١٠ پرواز ٤٤٦٥٢٢٤١ خیابان ورزش
١١ پینت بال ٤٤٦٥١٢١٨ فاز یک، باشگاه پاس
١٢ تابان (٢) ٤٤٦٩٥١٧٠ فاز یک، مخابرات
١٣ خانه تکواندو ٤٤٦٣١٣٣٤ فاز دو، بلوک چهارده
١٤ راه آهن ٤٤٦٦٣٠٦٤ بلوار اصلی
١٥ سالن لاغری شقایق ٤٤٦٦٦٤٦٠ -
١٦ سالن ورزشی E٢ ٤٤٦٧١٥٨٣ فاز سه، بلوک E٢
١٧ شادپرور ٤٤٦٦٤٧٩٥ فاز دو، بلوک شانزده
١٨ شهید دستگردی ٤٤٦٦٦٦٢١ بلوار اصلی
١٩ فجر ٤٤٦٦١٢١١ فاز یک، جنب دبیرستان
٢٠ گل نرگس ٤٤٦٥٥٨١٧ فاز دو، بلوک پنج
٢١ گیتی مهر ٤٤٦٤٦٨٩٧ بیمه سه
٢٢ مرکز اسپا ٤٤٦٩٧١٩٤ -
٢٣ مهان ٤٤٦٦٥٦٢٥ فاز یک، بلوک B١
٢٤ نوید سلامتی ٤٤٦٩٠٧٦٨ فاز دو، بلوک چهار


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کفش و لباس پارکور
شنبه 22 فروردين 1394 ساعت 16:30 | بازدید : 3872 | نویسنده : امیر حاتمی | ( نظرات )

لباس : در فصل های گرم پوشیدن لباس های آستین کوتاه و مخصوصا اگر جنسش سوزنی باشه بهترین انتخابه . سایز لباس نباید خیلی تنگ باشه که جلوی حرکت دست در تمام جهات رو بگیره و همچنین نباید خیلی هم گشاد باشه که هنگام پرش یا سایر حرکات یقه ی لباس به صورت چسبیده و مانع از تنفس تریسر بشه . در فصول سرد هم پلارهای بدون کلاه...

شلوار : شلوار پارکور بهتره که کمی گشاد باشه و سبک . همچنین جنسش باید طوری باشه که با عرق ران زیاد خیس و چسبناک نشه که مانع حرکت تریسر بشه . یکی از رایج ترین شلوار ها برای پارکور ، شلوار های نسبتا شلی هستن که برای پارکور بسیار راحت هستن . پوشیدن شلوارک ها هم هیچ ضرری نداره و چون معمولا اندازشون تا زانوهاست میتونید دویدن خیلی راحتی داشته باشید...

کفش : مهمترین پوشش پارکور کفش پارکوره . کفشی که برای پارکور استفاده میکنید حتما باید این موارد رو داشته باشه : 

1  - قوس وسط پا  

2  - پاشنه ی اسفنجی یا کپسولیه چند سانتی متری  

3  - عاج های زیر کفش که برای چسبیدن بهتر به دیوار بسیار لازمه  

4  - پوشش تور مانند برای خنک بودن کفش  

 - گیره های پشت پا 

 - لبه ی جلو
کفش های Asics یکی از بهترین کفشها برای پارکور میباشن ( اگرچه اولین کفش پارکور جهان متعلق به شرکت K-Swiss است ) 

 

ایر وسایل : از آنجایی که تریسر نباید برای عبور از موانع نیازی به زانو بند ، ساق بند ، دستکش و ... داشته باشه ما هیچ وسیله ای رو به تریسر هایی که چند ماه کار کردن پیشنهاد نمیکنیم . اما برای افراد تازه کار استفاده از زانو بند ها ، ساق بند ، بیضه بند ، دستکش ها پنجه بریده و ...  میتونه خیلی موثر باشه . اما بعد از مدتی باید کم کم این وسایل رو کنار بذارن .

 

موضوعات مرتبط: کفش و لباس پارکو , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تصویر برگزیده
دو شنبه 18 اسفند 1393 ساعت 17:31 | بازدید : 676 | نویسنده : امیر حاتمی | ( نظرات )


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


انیمیشن خطرات احتمالی
یک شنبه 12 بهمن 1393 ساعت 11:22 | بازدید : 996 | نویسنده : امیر حاتمی | ( نظرات )

 


موضوعات مرتبط: انيميشن , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


توجه
پنج شنبه 9 بهمن 1393 ساعت 11:18 | بازدید : 775 | نویسنده : امیر حاتمی | ( نظرات )

با سلام خدمت دوستان خوبم

لطفا اگه سوالی هست یا درخواست لینک شدن رو دارید حتما ایمیل خودتون رو درج کنید .

برای پاسخ سوالات خود از طریق واتس اپ یا  وایبر با این شماره  09391651446 در ارتباط باشین (تماس پاسخ داده نمی شود)

با تشکر


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


انتخاب کاربر فعال برای انجمن سایت تخصصی پارکور
شنبه 15 شهريور 1393 ساعت 12:1 | بازدید : 632 | نویسنده : امیر حاتمی | ( نظرات )

با سلام

دوستانی که در زمینه پارکور فعالیت دارن برای مدیریت بخش های مختلف انجمن  با ما در تماس باشن .

amir7hatami@gmail.com

ادرس انجمن

http://parkour7.loxblog.com/forum

تشکر


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


mew image
شنبه 17 خرداد 1393 ساعت 18:4 | بازدید : 903 | نویسنده : امیر حاتمی | ( نظرات )

سری عکس های جدید با کیفیت مناسب ...

 

 

 

 

 

 

با در ارتباط باشید.


موضوعات مرتبط: تصاوير , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


عکس های جدید از stephane
شنبه 17 خرداد 1393 ساعت 17:43 | بازدید : 1669 | نویسنده : امیر حاتمی | ( نظرات )

 سری عکس جدید از STEPHANE ...

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تصاویر جدید از پارکور دختران ایران
پنج شنبه 30 خرداد 1392 ساعت 10:19 | بازدید : 2876 | نویسنده : امیر حاتمی | ( نظرات )

 ادامه عکس ها در ادامه مطلب !



|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


بهترین های پارکور
پنج شنبه 30 خرداد 1392 ساعت 9:41 | بازدید : 1283 | نویسنده : امیر حاتمی | ( نظرات )

 

شماره چهار - زمستان ۹۰
شماره سه - پاییز ۹۰
شماره دو - بهار ۹۰
شماره یک - زمستان ۸۹

موضوعات مرتبط: مجــله پارکور , ,

|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4


iran break dance 2012 battle 1 vs 1
پنج شنبه 6 مهر 1391 ساعت 8:24 | بازدید : 2606 | نویسنده : امیر حاتمی | ( نظرات )

یه دوره مسابقات انفرادی 2/4/91 در باشگاه چمران تهران برگذار شد که ساسان از کرج اول شد

کلیپ این مسابقه رو اگه تونستید حتما دانلود کنید جالب شده

 

 دانلود با لینک مستقیم فرمت flv و حجم 18 mb

 

 

 دانلود با فرمت wmv و حجم 46 mb

 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

battle 3 vs 3 gorgan

مسابقه گرگان کنسل شد اما اعضای تیم های شرکت کننده خونه ی یکی از بچه های گرگان دعوت شدند و توی یه جو صمیمی مسابقه غیر رسمی با حرکتای جدید و شاخ برگذار کردند

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

battle 3 vs 3

 

 

مسابقات کشوری سه نفره امروز 5/3/1391 در باشگاه چمران تهران برگذار شد

تیم های زیادی شرکت نکرده بودن و سطح مسابقات متوسط و البته کمی ضعیف بود

بیشتر تیم ها تهرانی بودن فقط قزوین و شیراز شهرستانی بودن کرج هم بود اما شرکت نکرد

جای مشهد و مازندران خالی بود

فینال بین شیراز و تهران بود که شیراز اول شد

اعضای تیم شیراز    کامیاب    فرهمند  مسعود

و اعضای تیم تهران   سجاد   فرهاد و  وحید شامی   بودند

        

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

Beat battle trailer 2012


 
 
 دانلود با حجم MB 29
 
 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

bboy yamaki

 yamaki now is soldier in tehran

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

final redbull bc one 2011

 

 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

Red Bull BC One Russia 2011

مسابقات جهانی redbull امسال 26-11-2011 در کشور روسیه برگذار شد و bboy roxrite از آمریکا مقام اول رو کسب کرد

 

Battle Table

first round
El Niño / Lagaet
Roxrite / Soso
Neguin / Flying Buddha
Vero / Niek
Morris / Salo
Taisuke / 3T
Hong 10 / Yan
Mounir / Lil G

quarter finals
El Niño / Roxrite
Neguin / Vero
Morris / Taisuke
Yan / Lil G

semi finals
Roxrite / Neguin
Lil G / Morris

final
Lil G / Roxrite

Champion
Roxrite

 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

Persian Style Crew - Teaser 2011

 

 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

Battle of the Year (Middle East) in Dubai (UAE) -2011

 

 

 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

pesrisan style crew show 2011

  حضور تیم ایرانی persian style در مسابقات بین المللی

 

   دانلود با فرمت flv و حجم MB 38

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

trailer mazandaran 2011

کلیپ از انتخابی redbull سال 90 مازندران

 

 

دانلود با فرمت MP4 و حجم 59mb و کیفیت HD

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

   کلیپ از دوره مربیگری در تهران

 

  دانلود با فرمت MP4 و حجم MB 31

با تشکر.



|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5


پنج شنبه 6 مهر 1391 ساعت 8:19 | بازدید : 480 | نویسنده : امیر حاتمی | ( نظرات )

ورزش آیروبیک، ورزش و فعالیتی است که بتواند تپش قلب فرد را افزایش دهد. ورزش ایروبیک، دستگاه تنفسی و قلب را قوی می کند. بسته به قدرت بدنی، هر شخص می تواند مدت طولانی تر و تمرینات سنگین تری انجام دهد تا سریع تر به وضعیت مطلوب برسد.


ورزش دویدن

ورزش آیروبیک چیست؟

ایروبیک یعنی فعالیتی که عضلات بزرگ را به کار بگیرد. حداقل 12 دقیقه با حرکات ریتمیک و موزون، در شرایطی که سرعت و شدت تمرین قابل تحمل است و نیاز بدن به اکسیژن برای مدتی افزایش می یابد، این فعالیت انجام می گیرد. ایروبیک جزء فعالیت های هوازی (شدت کم و مدت طولانی) است. تمرینات ایروبیک از حرکات ریتمیک و متناوب ماهیچه ای بهره برده و ضربان قلب و تنفس را در مدت زمانی خاص بالا می برد.

 

نمونه هایی از ورزش آیروبیک

پیاده روی، دویدن، شنا،دوچرخه سواری، کوه نوردی، اسکی در مناطق کوهستانی، اسکیت و تنیس.

باید به این مساله توجه کرد که که تمرینات ایروبیک می بایست در قالب خاص خود انجام شوند که البته به هدف و شرایط جسمی فرد، سوابق بیماری و وضعیت جسمانی او نیز بستگی دارد.

در موارد زیر باید احتیاط کنید :

فعالیت های ورزشی زیادی انجام می دهید؛ اضافه وزن دارید؛ سابقه مصدومیت های طولانی دارید؛ یا در حال حاضر از مشکلاتی در نواحی پا، مچ پا، زانو، مفصل ران یا کمر رنج می برید.

شما می بایست شیوه صحیح و درست را از مربیان ایروبیک یا فیزیولوژیست ها بیاموزید.

 

مدت زمان انجام تمرینات ایروبیک

این که چه مدت زمانی را برای انجام تمرینات ایروبیک باید اختصاص دهید بستگی به هدف، برنامه ریزی و شرایط جسمی شما دارد، اما 10 تا 60 دقیقه، زمان قابل قبولی است.

اگر هدف شما کاهش وزن اضافی بدن تان باشد و در شرایط مساعدی هم باشید، می توانید مدت بیشتری ورزش کنید. شاید در این صورت چیزی حدود 30، 40 یا 60 دقیقه هم به شما توصیه شود.

تحقیقات اخیر نشان داده که سطح آمادگی بدنی حتی با تمرینات منظم 10 دقیقه ای در روز هم افزایش می یابد. البته بهتر آن است که این تمرینات 10 دقیقه ای، روزی دو یا سه بار و حداقل پنج روز در هفته باشد

دشواری تمرینات تا چه حد باشد؟

میزان دشواری و سختی تمرینات ایروبیکی که شما انجام می دهید، از سه طریق اندازه گیری می شود:

1- اندازه گیری ضربان قلب، تا بدانید با افزایش تحرکات بدنی در هر دقیقه به چه اندازه ضربان قلب بالا می رود.

2- شیوه بعدی تست صحبت کردن نام دارد. شما باید قادر باشید وقتی که تمرین می کنید به راحتی هم صحبت کنید (این شیوه برای فهمیدن این که تمرینات تان چقدر سنگین است بسیار مفید می باشد).

3- با توجه به میزان توانایی تان به سادگی می توانید بفهمید که تمرینات با وجود دشواری چه تاثیری بر شما می گذارند، اگرچه به نظر می رسد که تمرینات متوسط و متعادل برای یک فرد عادی می تواند کاملا لذت بخش باشد.

 

کاهش وزن با ورزش آیروبیک

اگر هدف اصلی شما از ایروبیک از دست دادن چربی و وزن اضافی باشد، 6 یا 7 نوبت در هفته که تقریبا معادل روزی یک مرتبه است، می تواند تاثیر بالقوه ای روی اندام شما داشته باشد و شما را به وزن مطلوب برساند.

در مجموع آن چه در انجام این تمرینات حائز اهمیت است، افزایش مدت زمان انجام حرکات، استمرار و تکرار و بالا بردن میزان دشواری تمرینات می باشد. مخصوصا اگر در شرایط جسمانی مناسبی نیستید، وزن اضافی دارید، سالخورده اید و یا در دوران بهبودی از مصدومیت و سپری کردن دوران نقاهت هستید، این تمرینات برای تان بسیار مفید خواهد بود و اگر هنوز هم شک دارید، به آرامی مراحل ساده و سبک ایروبیک را به شرخ زیر شروع کنید تا از این ورزش لذت ببرید:

با حرکات و نرمش هایی خیلی نرم و آرام در کمال آرامش خودتان را گرم کنید، همین نرمش ها باعث می شوند تا اگر مشکل جسمانی دارید، ناراحتی و دردتان کاهش پیدا کند و کم کم بهبود پیدا کنید.

گرم کردن و آماده کردن بدن برای تمرینات ایروبیک با انجام نرمش هایی سبک و در سطوح ساده ای از تمرینات کششی به مدت 2 تا 10 دقیقه به شما کمک ویژه ای خواهد کرد. اما به یاد داشته باشید که نباید به طور ناگهانی، تمرینات را متوقف کنید، زیرا ممکن است دچار سر گیجه شوید یا از حال بروید.

 

ایروبیک در زنان

خانم ها تصور می‌کنند اگر با دستگاه، تمرین بدنسازی کنند، بدن آن ها عضلانی می ‌شود، ولی این طور نیست. بدن خانم ها به علت اختلاف هورمونی با آقایان، واکنش متفاوت به این تمرینات نشان می ‌دهد. چون هورمون تستوسترون نقش تعیین‌کننده در تقویت حجم عضلانی دارد و در زنان مقدار این هورمون کم است، در نتیجه تمرینات با وزنه موجب عضلانی شدن آن ها نمی‌شود، بلکه خانم ها می ‌توانند با ایروبیک عضلات خود را سفت ‌تر کنند. قبل از رسیدن به سن سالمندی ، بهترین ورزش برای بانوان، تمرین بدنسازی (کار با دستگاه) است، زیرا این تمرینات بهترین راه برای جلوگیری از پوکی استخوان و . . . هستند.

 

ورزش ایروبیک اشتها را کاهش می ‌دهد

تازه ترین تحقیقات نشان می ‌دهند که ورزش‌های ایروبیک موجب افزایش نوعی پروتئین می ‌شوند که ممکن است اشتها را سرکوب کند. سه ماه انجام ورزش ایروبیک ممکن است چربی بدن را کاهش دهد. پژوهشگران تصور می‌کنند که تغییراتی که در سیستم اعصاب مرکزی اتفاق می‌افتد ممکن است عامل این کاهش اضافه وزن باشد.

محققان دریافتند که کاهش دریافت غذا و کاهش در شاخص توده بدنی با افزایش میزان نوعی پروتئین که به نام نوروتروپین خوانده می‌شود ارتباط دارد. نقش اصلی این پروتئین تحریک هورمون رشد است. این پروتئین با چاقی و سوخت و ساز نیز ارتباط دارد.

دانشمندان با اندازه گیری میزان این پروتئین قبل و بعد از انجام سه ماه ورزش ایروبیک در 15 فرد چاق دریافتند، بعد از سه ماه ورزش، این پروتئین در خون آن ها افزایش یافت که این حالت منجر به کاهش شاخص توده بدنی، دور مچ و فشار خون آن ها شد. میزان دریافت کالری نیز در این افراد کمتر شد.

 

تصورات غلط

این تصور غلط که تمرینات ایروبیک ماهیچه ها را سخت و عضلانی می کنند بسیار طبیعی است، اما واقعیتش این است که انجام این تمرینات تاثیر بسیار کمی در سفت کردن ماهیچه ها دارد. در تمرینات معمولی ایروبیک ماهیچه هایی که در بدن بیش از سایرین فعالیت می کنند، صدها حرکت ماهیچه ای را به طور متناوب تکرار می نمایند، بدون این که در برابر این تمرینات مقاومتی نشان دهند، در صورتی که بخواهید ماهیچه ها و عضلات تان محکم و سفت شوند، تمرینات وزنه برداری تاثیر قابل توجهی در این باره خواهند داشت.

برداشت غلط دیگر در این مورد این است که اغلب تصور می کنند با انجام تمرینات ایروبیک در تعداد دفعات محدود و زمان نرمال، می توانند چربی اضافی و وزن زیادی خود را به سرعت از دست بدهند. تحقیقات اخیر نشان داده است که ما با انجام هرگونه حرکات کششی و ماهیچه ای ممکن است بتوانیم وزن اضافه مان را از دست بدهیم، اما باید همراه با رژیم لاغری باشد.

فرآوری : معصومه آیت اللهی

بخش تغذیه و سلامت تبیان

منبع:تبیان


موضوعات مرتبط: ورزش آیروبیک و فواید آن , ,

|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6


باشگاه پارکور بانوان در شهرک اکباتان
چهار شنبه 5 مهر 1391 ساعت 9:9 | بازدید : 19338 | نویسنده : امیر حاتمی | ( نظرات )

پارکور بانوان در شهرک اکباتان

 

یکی از عزیزان لطف کردن و باشگاهی رو برای پارکور بانوان در شهرک اکباتان به شما معرفی کردن:

 

مجموعه ورزشی افروز

آدرس : شهرک اکباتان - بلوک C2 مجموعه ورزشی افروز

تلفن : 44664322

 

بانوان علاقه مند جهت اطلاع از ساعات سانس با شماره اعلام شده تماس بگیرند

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

آموزش پارکور برای بانوان

باشگاه پارکور برای بانوان

به دلیل استقبال بانوان از ورزش پارکور باشگاه هایی در سطح شهر کرج امکان تمرین برای بانوان را فراهم آوردند.

بانوان علاقه مند به ورزش پارکور در کرج میتوانند برای یادگیری این رشته ورزشی به آدرس زیر مراجعه کنند:

کرج,میدان آزادگان,خیابان برغان,خیابان ادهم,روبه روی قنادی رکس,باشگاه ورزشی سلطان طوس

یا

کرج،خیابان شهید بهشتی (قزوین)،خیابان ادهم,روبه روی قنادی رکس,باشگاه ورزشی سلطان طوس

تلفن باشگاه : ۲۲۳۰۱۳۰

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

پارکور بانوان

دانلود یک کلیپ پارکور برای بانوان

به دلیل ایجاد علاقه به ورزش پارکور بین بانوان ایران,امروز برای اولین بار یک کلیپ جالب از پارکور بانوان برای شما قرار داده شده که امیدواریم مورد پسند شما قرار گیرد

برای دانلود کلیپ پارکور بانوان به ادامه مطلب مراجعه کنید

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

پاركور بانوان

از بانوان علاقه مند به پاركور درخواست مي شود چنانچه باشگاهي مناسب براي پاركور بانوان را مي شناسند در قسمت نظرات اعلام كنند تا در سايت معرفي شده و تمامي بانوان ايراني از آن بهره مند شوند

 

باشگاه شماره یک : خیابان شریعتی - زیر پل صدر - باشگاه چمران (بولینگ عبدو) - (گروه هیتال)

تلفن : 22211344 - (۰۲۱)

منبع:http://karaj-parkour2.blogfa.com


موضوعات مرتبط: پارکوربانوان! , ,

|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8


كليپ "ديويد بل در حال اجراي چند حركت در همايش پاركور در نيويورك"
چهار شنبه 5 مهر 1391 ساعت 9:6 | بازدید : 1056 | نویسنده : امیر حاتمی | ( نظرات )

يك كليپ از ديويد بل بنيانگزار رشته پاركور كه در حال اجراي چند حركت در همايش پاركور در نيويورك مباشد

ديويد بل در نيويورك

دانلود

نوع فايل:  flv

رمز فایل: www.karaj-parkour2.blogfa.com

        منبع:http://karaj-parkour2.blogfa.com


موضوعات مرتبط: کلیپ های دیوید بل , ,

|
امتیاز مطلب : 36
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10


بدن سازی پارکور
چهار شنبه 5 مهر 1391 ساعت 9:4 | بازدید : 1792 | نویسنده : امیر حاتمی | ( نظرات )

 

کلیپ آموزش بدن سازی پارکور

در این کلیپ آموزش تقویت ماهیچه های بازو و... آموزش داده شده است

تقويت بازو + پاركور

براي ديدن فيلم بايد داراي اينترنت پرسرعت باشيد

برای دیدن فیلم آموزشی به صورت مستقيم اينجا کلیک کنید

 


موضوعات مرتبط: بدن سازی پارکور , ,

|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8


توجه***پیام دیوید بل بنیانگزار رشته پارکور برای همه تریسر های جهان!
چهار شنبه 5 مهر 1388 ساعت 8:56 | بازدید : 3527 | نویسنده : امیر حاتمی | ( نظرات )

"دوست دارم که یک بار و برای همیشه این موضوع را برای همه حل کنم"

این عنوان پیام دیوید بل بنیانگزار رشته پارکور برای همه تریسر های جهان است.

 

پیام دیوید بل

 

 

حتماّ این پیام رو بخونید

این پیام ترجمه شده و شما میتونید این پیام رو به فارسی در ادامه مطلب مطالعه کنید.


|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7


مجله شماره 4 پارکور و دوآزاد ایران منتشر شد
چهار شنبه 5 مهر 1391 ساعت 8:46 | بازدید : 1683 | نویسنده : امیر حاتمی | ( نظرات )

سلام

مجله شماره چهارم پارکور و فری ران ایران

 

تاخیر در انتشار این شماره به خاطر حجم بالای مطالبش هست و این بار تقریبا دو برابر شماره‌های قبله و سعی شده با بخش‌های جدید,مجله پربار...تر از قبل باشه 

محوریت این شماره مجله، پارکور خانم‌هاست و با تعدادی از خانم‌های پارکورکار مصاحبه شده که از تجربیات و مسائلی که باهاش روبرو هستن بگن.

یه بخش جدید هم برای بررسی کفش‌های پارکور و دوی‌آزاد اضافه شده که امیدواریم ازش استفاده ببرین.

برای مشاهده مجله به صورت PDF از سایت پارکور ایران اینجا کلیک کنید

(برای دانلود روی لینک بالا راست کلیک کرده و گزینه Save Target As را بزنید)

منبع: Parkour.ir

 


|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9


جمعه 5 اسفند 1390 ساعت 13:18 | بازدید : 395 | نویسنده : امیر حاتمی | ( نظرات )

نظر بدین

لذت داره امتهان کنین

 

 

 

 

 

 

 

منتظر بقیه عکس ها باشید!

 

 

 

 

موضوعات مرتبط: , ,

|
امتیاز مطلب : 48
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12


تفاوت پارکور و فری رانینگ
چهار شنبه 3 اسفند 1390 ساعت 23:24 | بازدید : 1278 | نویسنده : امیر حاتمی | ( نظرات )

پارکور یا هنر تغییر مکان دادن یک هنر با ماهیت فرانسوی میباشد که هدف آن رفتن از نقطه الف به نقطه ب در کارامد ترین و سریع ترین حالت ممکن با استفاده از توانایی های بدن انسان است
این هنر برای این به وجود آمد که به شخص کمک کند تا از پس موانع براید حال این موانع هر چیزی در محیط میتواند باشد از صخره و شاخه درختان تا دیوار و ریل های خیابانی پس پارکور را میتون هم در محیط های شهری و هم آزاد تمرین کرد
پارکور یک فعالیت فیزیکی هست که به سختی قابل رده بندی هست . دقیقا یک ورزش بینهایت یا خطرناک نیست بلکه هنری است که مکاتب رزمی را به ذهن میاورد و اکثر تریسر ها آن را در طبقه بندی خود قرار میدهند و میگویند پارکور پارکور است

مهم ترین اصل در پارکور راندمان و کارایی است یعنی لزوما فرد نباید با حداکثر سرعت خود حرکت کند بلکه باید طوری حرکت کند که کمترین انرژی و مستقیم ترین مسیر برای رسیدن به هدف لحاظ شود

همچنین چون شعار پارکور بودن و باقی ماندن است باید از آسیب دیدگی چه کوتاه مدت چه بلند مدت جلوگیری کرد
با توجه به دوید بل روح پارکور توسط تصور فرار و رسیدن شکل گرفته است که همان اندیشه استفاده از قدرت فیزیکی و تفکر سریع برای بیرون آمدن از موقعیت های خطرناک میباشد و بتوانی هر کجا که خواستی در هر زمانی بروی

بنیان گذاران پارکور در گروهی به اسم یاماکازی گرد هم آمدند اما بعدا در طی اختلاف نظر هایی که دیوید بل آنها را هرزه کردن هنر مینامد بر سر تولید فیلم یاماکازی در سال 2001 اتفاق افتاد از هم جدا شدند . میتوان در این میان به شکافی که بین دیوید بل و سباستین فوکان افتاد اشاره کرد

یاماکازی کلمه ایست که از زبان لینگا از کونگو گرفته شده و به معنی روح قوی بدن قوی مرد قوی میباشد

دو آزاد روش فیزیکی است که در آن شرکت کنندگان سعی بر آن دارند که از تمامی موانع در مسیر خود رو به نرمی و روانی عبور کنند به وجود آمده توسط سباستین فوکان میباشد

با وجود اینکه پارکور و دو آزاد تکنیک های مشترک زیادی دارند اما تفاوت بنیادی در فلسفه و هدف دارند

اهداف در پارکور رسیدن  - توانایی دسترسی سریع به محل هایی که قابل دسترس نیستند - و فرار- توانیی پرهیز از فشار - میباشد یعنی مقصود اصلی این است که موانع در کارامد ترین حالت ممکن پشت سر قرار گیرند در حالی که در دو آزاد زیبا شناسی حرکت مورد تاکیید میبشد و زیبایی یک پرش یا والت یا حرکت خاص . همچنین بعضی از حرکات دو آزاد با محیط در ارتباط نیستند مانند پشتک درجا

آسان ترین روش برای توضیح تفاوت پارکور و دو آزاد این است که در پارکور شما سعی میکنید که از نقطه الف به نقطه ب در کوتاه ترین زمان ممکن برسید در حالی که در دو آزاد شما این کار را در زیباترین حالت انجام میدهید

همچنین باید خاطر نشان کرد که در دو آزاد از حرکات ژیمناستیک و تریکس استفاده میشود


دیوید بل اینگونه بر تفاوت عقیده و روش 2 مدرسه پارکور و دو آزاد تاکید میکند


|
امتیاز مطلب : 62
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16


سلام به همه مژده به دختران تهران
چهار شنبه 19 بهمن 1390 ساعت 10:53 | بازدید : 860 | نویسنده : امیر حاتمی | ( نظرات )

بنا به درخواست یکی از بازدید کنندگان عزیز

آموزش پارکور خانوم ها در اکباتان از 1آبان 1390.زیر نظر گروه اکباتان (w.l.c) با مربی خانوم و تجهیزات

خانومها روزهای فرد ۱۷ تا ۱۸:۳۰

آقایان روزهای فرد ۱۵ تا ۱۶:۳۰

آدرس : شهرک اکباتان فاز ۱ بلوک ۲ باشگاه افروز

تلفن : ۴۴۶۶۴۳۲۲

 


موضوعات مرتبط: دختران تهرانی بخوانند! , ,

|
امتیاز مطلب : 82
|
تعداد امتیازدهندگان : 21
|
مجموع امتیاز : 21


تصاویر جدید
چهار شنبه 27 مهر 1390 ساعت 10:30 | بازدید : 640 | نویسنده : امیر حاتمی | ( نظرات )

         

                     

                     


موضوعات مرتبط: تصاوير , ,

|
امتیاز مطلب : 59
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15


انیمیشن اموزشی حرکات پایه
چهار شنبه 27 مهر 1390 ساعت 10:7 | بازدید : 1808 | نویسنده : امیر حاتمی | ( نظرات )

Diving Kong

kong

***

Lazy Vault

lyze

***

Speed Vault

speed vault

***

Two Handed Vault

two hand

***

Tic Tac

Turn Vault

 

tic tac

نظر یادتون نره

|
امتیاز مطلب : 135
|
تعداد امتیازدهندگان : 31
|
مجموع امتیاز : 31


تصاویر پارکور(جدید)
دو شنبه 25 مهر 1390 ساعت 14:8 | بازدید : 3222 | نویسنده : امیر حاتمی | ( نظرات )

 Untitl2 عکس های جالب از مسابقات پارکور

تصاویری از مسابقات پارکور در شهر تبریز

 

پارکور (به فرانسوی: Parkour) یا هنر جابجایی (به فرانسوی: L’art du déplacement) یا شهرنوردی به پیشنهاد گروه رها یک راه نوین برای تعامل با محیط اطراف فقط با استفاده از توانایی‌های انسان است. داوید بل، بنیان‌گذار پارکور در فرانسه می‌گوید: جنبهٔ فیزیکی پارکور، غلبه‌کردن بر تمامی موانع پیش روست، درست مانند این‌که در شرایط اضطراری گیر کرده باشید. پارکور فقط صرف حرکات نیست، بلکه مجموعه‌ای هدفمند و دارای فلسفهٔ خاص خویش است. پس هدف پارکور، رسیدن به مقصد با استفاده از کاراترین، روان‌ترین و مستقیم‌ترین مسیر و مناسب‌ترین حرکات است که می‌تواند شامل دویدن، پریدن، بالا رفتن و خزیدن باشد.

کارایی یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های پارکور است، و به این معنی است که لازم نیست حرکات سریع‌ترین باشند، بلکه باید مستقیم‌ترین و با صرف انرژی کمتری انجام شوند و همچنین مانع آسیب دیدگی دراز مدت یا کوتاه مدت شوند.

___________________________________________________________________

برای دیدن تصاویر در اندازه واقعی بر روی عکس کلیک راست کرده و گزینه (Save Image As) را انتخاب کنید و در داخل کامپیوترتان مشاهده نمائید.

parkor parspic.net 8 عکس های جالب از مسابقات پارکور

 

 

 

 

parkor parspic.net 7 عکس های جالب از مسابقات پارکور

 

 

 

 

parkor parspic.net 6 عکس های جالب از مسابقات پارکور

 

 

 

 

parkor parspic.net 5 عکس های جالب از مسابقات پارکور

 

 

 

 

parkor parspic.net 4 عکس های جالب از مسابقات پارکور

 

 

 

 

parkor parspic.net 3 عکس های جالب از مسابقات پارکور

 

 

 

 

parkor parspic.net 2 عکس های جالب از مسابقات پارکور

 

 

 

 

parkor parspic.net 1 عکس های جالب از مسابقات پارکور

 

 

 

 

 

 

 

 

 

parkor parspic.net  عکس های جالب از مسابقات پارکور

توجه داشته باشید که تصاویر بعد از مدتی به صورت اتومات در قسمت تصاویر قرار میگیرند


|
امتیاز مطلب : 64
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18


اینم بازی پارکور(بسیار جذاب)***
دو شنبه 18 مهر 1390 ساعت 11:12 | بازدید : 991 | نویسنده : امیر حاتمی | ( نظرات )

دانلود بازی ورزشی Parkour Challenge که توسط شرکت Nextwave در سال ۲۰۱۱ با فرمت جاوا و در سایز تصویر ۳۲۰×۲۴۰ عرضه شده است. امید است با دریافت بازی لذت ببرید.

بازی ورزشی Parkour Challenge - فرمت جاوابرای دانلود به ادامه مطلب برید***

نسخه آندروید

در این بازی شما مسیر خود را از روی بام ها طی می کنید. Parkour: Roof Riders یک بازی رکوردی و رقابتی است که باید سعی کنید به موقع بپرید تا از روی بام ها به پایین نیافتید. این بازی دارای موسیقی و صدا گذاری زیبایی می باشد. شما می توانید رکورد خود را آنلاین ثبت کنید و به اشتراک بگذارید. ورژن جدید بازی Parkour: Roof Riders را با لینک مستقیم از سایت آندرویدیها دانلود نمایید.

http://bayanbox.ir/id/7364369814945101674?download




|
امتیاز مطلب : 63
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16


تکنیک‌های رقص
دو شنبه 11 مهر 1390 ساعت 11:40 | بازدید : 1286 | نویسنده : امیر حاتمی | ( نظرات )

این رقص از چهار عنصر اصلی تشکیل شده است: تاپ‌راک، داون‌راک، حرکات قدرتی و فریز.

تاپ‌راک به هر رشته از حرکاتی گفته می‌شود که در حالت ایستاده اجرا می‌گردد. معمولاً از تاپ‌راک برای شروع رقص استفاده می‌شود، گرچه ممکن است در میانه رقص نیز از حالات دیگر به این حالت تغییر وضعیت داده شود. تاپ‌راک دارای مراحل مختلفی است که با توجه به شرایط تغییر می‌کند (مراحل خشن، آرام، تهییج‌شده). تغییر وضعیت از تاپ‌راک به داون‌راک و حرکات قدرتی افتادن (به انگلیسی: Drop) نامیده می‌شود.

داون‌راک به حرکاتی گفته می‌شود که بر روی زمین انجام شده و دست‌ها نیز هم‌ارز با پا‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. حرکات مشهوری مانند شش-قدم از نوع حرکت به شمار می‌روند. گونه ابتدایی این حرکت از دست‌ها و پا‌ها استفاده می‌کند در حالی که گونه‌های پیچیده‌تر آن از زانو‌ها نیز کمک می‌گیرند.

حرکات قدرتی حرکاتی آکروباتیک است که برای اجرا به قدرت بدنی و تکانه نیاز دارد به نحوی که بالاتنه قدرت را فراهم کرده و پایین‌تنه تکانه چرخشی تولید می‌کند. از مشهور‌ترین حرکات قدرتی می‌توان به آسیاب، سوایپ، مته‌رو‌سر یا هداسپین و فلر (حرکتی مانند خرک در ژیمناستیک) اشاره نمود. بعضی از حرکت‌ها مانند فلر از ژیمناستیک و بعضی دیگر از هنر‌های رزمی الهام گرفته شده است.

فریز حرکت مشکلی است که فرد با استفاده از قدرت بالا‌تنه خود انجام می‌دهد و بدن خود را معلق نگاه می‌دارد. از مشهورترین حرکت‌های این رده پایک است. حرکت فریز معمولاً برای تاکید بر ضربان قوی آهنگ و یا به عنوان پایانی برای رقص به کار می‌رود.

خودکشی حرکتی است مانند فریز که برای تاکید بر ضربان قوی آهنگ و یا پایان یک رقص به کار برده می‌شود. با این وجود، خودکشی، برخلاف فریز، توجه را به حرکت افتادن و یا از دست دادن کنترل جلب می‌کند. رقصنده‌ طوری وانمود می‌کند که کنترل خویش را از دست داده و از پشت یا با شکم بر روی زمین سقوط می‌کند. هرچه این سقوط دردناک‌تر به نظر برسد، بینندگان را بیشتر تحت تاثیر قرار می‌دهد، گرچه رقصنده به گونه‌ای این حرکات را انجام می‌دهد که درد ناشی از افتادن به کمینه خود برسد.

موضوعات مرتبط: تکنیک‌های رقص , ,

|
امتیاز مطلب : 68
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18


رقص بریک
دو شنبه 11 مهر 1390 ساعت 11:38 | بازدید : 1770 | نویسنده : امیر حاتمی | ( نظرات )

ص بریک (به انگلیسی: Break dancing)، که در ایران به تکنو زدن هم معروف است، سبکی محبوب از رقص خیابانی است که به عنوان بخشی از فرهنگ هیپ‌هاپ در بین جوانان آفریقایی-آمریکایی‌ شهر نیویورک به وجود آمد و گسترش یافت. این رقص از چهار عنصر اصلی تشکیل شده است: تاپ‌راک، داون‌راک، حرکات قدرتی و فریز/خودکشی. این رقص با آهنگ‌های هیپ‌هاپ و دیگر گونه‌های موسیقی که معمولاً به همین منظور ریمیکس شده‌اند، رقصیده می‌شود.

موضوعات مرتبط: رقس بریکBreak dancing , ,

|
امتیاز مطلب : 98
|
تعداد امتیازدهندگان : 25
|
مجموع امتیاز : 25


سلام نظر سنجی ،سوال،و...
یک شنبه 13 شهريور 1390 ساعت 10:3 | بازدید : 729 | نویسنده : امیر حاتمی | ( نظرات )

سلام دوستان عزیز اگه در مورد حرکتی در پارکور یا ایروبیک نظری ،حرفی،سوالی چیزی دارین حتما اونو مطرح کنین تا تو صفحه مربوطه همرا با پاسخ مطرح بشه حتما شرکت کنین خوشحال میشم

 


|
امتیاز مطلب : 80
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19


B-Boy Cloud vs B-boy Kaku
یک شنبه 13 شهريور 1390 ساعت 9:54 | بازدید : 724 | نویسنده : امیر حاتمی | ( نظرات )
دانلود مسابقه Cloud vs Kaku که تو مسابقات Red Bull BC One  سال 2009 انجام شده رو میذارم برای دانلود. من خودم از Cloud  خیلی خوشم میاد. اگه فیلم Step Up 3D رو هم دیده باشین Cloud  تو این فیلم ایفای نقش کرده و تو فیلم اسمش B-Boy Darkness هست.

B-Boy Cloud vs B-Boy Kaku                         Download

موضوعات مرتبط: ایروبیک حرفه ای , ,

|
امتیاز مطلب : 49
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14


مسابقات انتخابی2011
یک شنبه 13 شهريور 1390 ساعت 9:50 | بازدید : 438 | نویسنده : امیر حاتمی | ( نظرات )
اینم از دانلود تریلر مسابقات انتخابی Red Bull BC One اسپانیا سال 2011.

Spain Qualifier Round 2011              Download

موضوعات مرتبط: ایروبیک حرفه ای , ,

|
امتیاز مطلب : 52
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13


دانلود مسابقات UK B-Boy Championship 2008
یک شنبه 13 شهريور 1390 ساعت 9:48 | بازدید : 836 | نویسنده : امیر حاتمی | ( نظرات )

امروز مسابقات UK B-boy Championship رو میذارم برای دانلود که مسابقات گروهی محسوب میشه.

                          

Total Size: 1.4Gb = 13*100Mb + 1*90Mb

Download Part1      Download Part2      Download Part3      Download Part4

Download Part5      Download Part6      Download Part7      Download Part8

Download Part9      Download Part10    Download Part11    Download Part12

Download Part13    Download Part14

موضوعات مرتبط: ایروبیک حرفه ای , ,

|
امتیاز مطلب : 45
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12


و حالا دانلود مسابقات R-16 کره سال 2010
یک شنبه 13 شهريور 1390 ساعت 9:45 | بازدید : 509 | نویسنده : امیر حاتمی | ( نظرات )
دانلود مسابقات R-16 رو که مسابقاتی در کره هستش میذارم برای دانلود. این مسابقات تو سال 2007 اولین دوره اش برگزار شد.

                                

 

Host MCs:

  1. Jazzy Ivy (Korea)
  2. DumbFoundead (USA)
  3. MC GO (Korea)

Judges:

  1. Easy Rock (USA)
  2. Flo Master (USA)
  3. KwikStep (USA)
  4. Legend (USA)
  5. Brahim (France)
  6. Walid (France)
  7. Junior (France)
  8. Hong 10 (Korea)
  9. Khan (Korea)
  10. Zero (Korea)

DJs:

  1. DJ Timber (Ireland)
  2. DJ Ben (France)
  3. DJ Light (Japan)
  4. DJ Nabe (Japan)
  5. DJ Wreckx (Korea)

BBoy Crews:

  1. Phase-T (France)
  2. Terror Bunch (Germany)
  3. Caster Evolution (China)
  4. Big Toe Crew (Vietnam)
  5. JinJo Crew (Korea)
  6. Project P-Noise (Philippines)
  7. All Stars Crew (Puerto Rico)
  8. Fusion Rockers (Spain)

BBoy Solo:

  1. Neguin (Brazil)
  2. Wing (Korea)
  3. Lil Kev (France)
  4. Lil G (Venezuela)
  5. El Nino (Dominican Republic)
  6. Just Do It (The Netherlands)
  7. Palmer (USA)
  8. Linh 3T (Vietnam)
  • Video Infos
Format: AVI

Total size: 7.08 GB

Bboy Solo (1.68 GB) + Performance (1.63 GB) + Bboy Crews (3.77 GB) = 7.08 GB | HD Quality | Mediafire

Bboy Solo:

  1. R-16_KOREA_SPARKLING_2010_-_3_-_BBoy_Solo.part01.rar
  2. R-16_KOREA_SPARKLING_2010_-_3_-_BBoy_Solo.part02.rar
  3. R-16_KOREA_SPARKLING_2010_-_3_-_BBoy_Solo.part03.rar
  4. R-16_KOREA_SPARKLING_2010_-_3_-_BBoy_Solo.part04.rar
  5. R-16_KOREA_SPARKLING_2010_-_3_-_BBoy_Solo.part05.rar
  6. R-16_KOREA_SPARKLING_2010_-_3_-_BBoy_Solo.part06.rar
  7. R-16_KOREA_SPARKLING_2010_-_3_-_BBoy_Solo.part07.rar
  8. R-16_KOREA_SPARKLING_2010_-_3_-_BBoy_Solo.part08.rar
  9. R-16_KOREA_SPARKLING_2010_-_3_-_BBoy_Solo.part09.rar
  10. R-16_KOREA_SPARKLING_2010_-_3_-_BBoy_Solo.part10.rar
  11. R-16_KOREA_SPARKLING_2010_-_3_-_BBoy_Solo.part11.rar
  12. R-16_KOREA_SPARKLING_2010_-_3_-_BBoy_Solo.part12.rar
  13. R-16_KOREA_SPARKLING_2010_-_3_-_BBoy_Solo.part13.rar
  14. R-16_KOREA_SPARKLING_2010_-_3_-_BBoy_Solo.part14.rar

Performance:

  1. R-16_KOREA_SPARKLING_2010_-_4_-_Performance.part01.rar
  2. R-16_KOREA_SPARKLING_2010_-_4_-_Performance.part02.rar
  3. R-16_KOREA_SPARKLING_2010_-_4_-_Performance.part03.rar
  4. R-16_KOREA_SPARKLING_2010_-_4_-_Performance.part04.rar
  5. R-16_KOREA_SPARKLING_2010_-_4_-_Performance.part05.rar
  6. R-16_KOREA_SPARKLING_2010_-_4_-_Performance.part06.rar
  7. R-16_KOREA_SPARKLING_2010_-_4_-_Performance.part07.rar
  8. R-16_KOREA_SPARKLING_2010_-_4_-_Performance.part08.rar
  9. R-16_KOREA_SPARKLING_2010_-_4_-_Performance.part09.rar

Bboy Crews (Quarter Final):

  1. R-16_KOREA_SPARKLING_2010_-_5_-_BBoy_Crew_Quarter_Final.part01.rar
  2. R-16_KOREA_SPARKLING_2010_-_5_-_BBoy_Crew_Quarter_Final.part02.rar
  3. R-16_KOREA_SPARKLING_2010_-_5_-_BBoy_Crew_Quarter_Final.part03.rar
  4. R-16_KOREA_SPARKLING_2010_-_5_-_BBoy_Crew_Quarter_Final.part04.rar
  5. R-16_KOREA_SPARKLING_2010_-_5_-_BBoy_Crew_Quarter_Final.part05.rar
  6. R-16_KOREA_SPARKLING_2010_-_5_-_BBoy_Crew_Quarter_Final.part06.rar
  7. R-16_KOREA_SPARKLING_2010_-_5_-_BBoy_Crew_Quarter_Final.part07.rar
  8. R-16_KOREA_SPARKLING_2010_-_5_-_BBoy_Crew_Quarter_Final.part08.rar
  9. R-16_KOREA_SPARKLING_2010_-_5_-_BBoy_Crew_Quarter_Final.part09.rar
  10. R-16_KOREA_SPARKLING_2010_-_5_-_BBoy_Crew_Quarter_Final.part10.rar
  11. R-16_KOREA_SPARKLING_2010_-_5_-_BBoy_Crew_Quarter_Final.part11.rar
  12. R-16_KOREA_SPARKLING_2010_-_5_-_BBoy_Crew_Quarter_Final.part12.rar
  13. R-16_KOREA_SPARKLING_2010_-_5_-_BBoy_Crew_Quarter_Final.part13.rar
  14. R-16_KOREA_SPARKLING_2010_-_5_-_BBoy_Crew_Quarter_Final.part14.rar
  15. R-16_KOREA_SPARKLING_2010_-_5_-_BBoy_Crew_Quarter_Final.part15.rar
  16. R-16_KOREA_SPARKLING_2010_-_5_-_BBoy_Crew_Quarter_Final.part16.rar

Bboy Crews (Semi Final & Final):

  1. R-16_KOREA_SPARKLING_2010_-_6_-_BBoy_Crew_Semi_Final_&_Final.part01.rar
  2. R-16_KOREA_SPARKLING_2010_-_6_-_BBoy_Crew_Semi_Final_&_Final.part02.rar
  3. R-16_KOREA_SPARKLING_2010_-_6_-_BBoy_Crew_Semi_Final_&_Final.part03.rar
  4. R-16_KOREA_SPARKLING_2010_-_6_-_BBoy_Crew_Semi_Final_&_Final.part04.rar
  5. R-16_KOREA_SPARKLING_2010_-_6_-_BBoy_Crew_Semi_Final_&_Final.part05.rar
  6. R-16_KOREA_SPARKLING_2010_-_6_-_BBoy_Crew_Semi_Final_&_Final.part06.rar
  7. R-16_KOREA_SPARKLING_2010_-_6_-_BBoy_Crew_Semi_Final_&_Final.part07.rar
  8. R-16_KOREA_SPARKLING_2010_-_6_-_BBoy_Crew_Semi_Final_&_Final.part08.rar
  9. R-16_KOREA_SPARKLING_2010_-_6_-_BBoy_Crew_Semi_Final_&_Final.part09.rar
  10. R-16_KOREA_SPARKLING_2010_-_6_-_BBoy_Crew_Semi_Final_&_Final.part10.rar
  11. R-16_KOREA_SPARKLING_2010_-_6_-_BBoy_Crew_Semi_Final_&_Final.part11.rar
  12. R-16_KOREA_SPARKLING_2010_-_6_-_BBoy_Crew_Semi_Final_&_Final.part12.rar
  13. R-16_KOREA_SPARKLING_2010_-_6_-_BBoy_Crew_Semi_Final_&_Final.part13.rar
  14. R-16_KOREA_SPARKLING_2010_-_6_-_BBoy_Crew_Semi_Final_&_Final.part15.rar
  15. R-16_KOREA_SPARKLING_2010_-_6_-_BBoy_Crew_Semi_Final_&_Final.part14.rar
  16. R-16_KOREA_SPARKLING_2010_-_6_-_BBoy_Crew_Semi_Final_&_Final.part16.rar
موضوعات مرتبط: ایروبیک حرفه ای , ,

|
امتیاز مطلب : 43
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11


سلام توجه کنید!
یک شنبه 13 شهريور 1390 ساعت 9:41 | بازدید : 572 | نویسنده : امیر حاتمی | ( نظرات )

به علت تقاضای شما برای کلیپ ایروبیک حرفه ای در قسمت موضوعات در بخش ایروبیک حرفه ای براتون کلیپ گذاشتم خیلی قشنگن حتما ببینید.

موضوعات مرتبط: ارب , ,

|
امتیاز مطلب : 43
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11


bboy punisher trailer 2009
یک شنبه 13 شهريور 1390 ساعت 9:39 | بازدید : 707 | نویسنده : امیر حاتمی | ( نظرات )

 

 

دانلود با فرمت AVI و حجم MB 20

|
امتیاز مطلب : 38
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9


کلیپ بسیار زیبای حرکات ایروبیک(از دست ندین)
یک شنبه 13 شهريور 1390 ساعت 9:36 | بازدید : 1005 | نویسنده : امیر حاتمی | ( نظرات )

best bboys (junior - baek - lilou - marcio - cico) trailer

 

 

دانلود با فرمت FLV و حجم MB 18

|
امتیاز مطلب : 57
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14


کلیپ از انتخابی redbull سال 90 مازندران
یک شنبه 13 شهريور 1390 ساعت 9:29 | بازدید : 633 | نویسنده : امیر حاتمی | ( نظرات )

کلیپ از انتخابی redbull سال 90 مازندران

 

 

دانلود با فرمت MP4 و حجم 59mb و کیفیت HD

 

|
امتیاز مطلب : 46
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14


یک شنبه 13 شهريور 1390 ساعت 1:10 | بازدید : 705 | نویسنده : امیر حاتمی | ( نظرات )

سلامبه دوستای خوبم یه کلیپ قشنگو جذاب براتون گذاشتم حتما ببینید ضرر نداره

توجه داشته باشیم تمام این کلیپ ها بعد از مدت معینی به صورت خودکار از صفحه اصلی به قسمت کلیپ ها منتقل میشهwww.aparat.com/public/public/user_data/flv_video/1/d61e4bbd6393c9111e6526ea173a7c8b449.flv

http://www.aparat.com/public/public/user_data/flv_video/13/e21a5bffb444e61b8e8a30240210d50636868.flv

|
امتیاز مطلب : 45
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12


پنج شنبه 10 شهريور 1390 ساعت 9:46 | بازدید : 704 | نویسنده : امیر حاتمی | ( نظرات )

سلام به دوستان خوبم

اگه سوالی در مورد پارکور یا ژیمناستیک دارین حتمادر قسمت نظرات بپرسین تا بهتون بگم

موضوعات مرتبط: سوالات شما , ,

|
امتیاز مطلب : 48
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13


همه چیز در مورد ژیمناستیک
چهار شنبه 9 شهريور 1390 ساعت 18:8 | بازدید : 741 | نویسنده : امیر حاتمی | ( نظرات )

 

Gymnast's-sculpture1.jpg


ژیمناستیک (به انگلیسی: Gymnastic) به عنوان یک ورزش فعال دارای سابقه‌ای در حدود ۲۰۰۰ سال می‌باشد ولی به عنوان یک ورزش رقابتی دارای عمری در حدود ۱۰۰ سال می‌باشد. مسابقات فردی و کلی توسط باشگاه‌های گوناگون مانند solcols Turveveins برگزار شده‌است، درحالی که این ورزش دارای رشد آهسته‌ای در محیط باشگاهی است ولی در محیط Turvevens solcos دارای رشد سریعی بود. در دهه 1830 ورزش ژیمناستیک به آمریکا معرفی شد و سیستم مدرسه ژیمناستیک توسط مهاجران از قبیل frang , lchaales, follel, chorles,beik تأسیس گردید.
در سال ۱۸۸۱ فدراسیون بین‌المللی ژیمناسیک تأسیس گردید که بعدها به نام هیئت فدراسیون ژیمناستیک اروپا تغییر یافت. این سازمان پیشقدم در مسابقات بین‌المللی بود. اتحادیه ورزشکاران غیر حرفه‌ای در سال ۱۸۸۳ در آمریکا تأسیس گردید. این سازمان مسئولیت کنترل و مراقبت از ژیمناستیک کاران را در آمریکا بر عهده داشت. رقابت‌ها و مسابقات گوناگونی توسط باشگاه‌ها و سازمان‌ها برگزار شدند و در دهه ۱۸۸۰ این مسابقات بسیار شدت گرفت.
اولین مسابقه بزرگ در المپیک آتن یونان در سال ۱۸۹۶ برگزار شد و که در آن آلمان به عنوان قهرمان برگزیده شد و تقریباً همه مدال‌ها را از آن خود کرد. ۵ کشور در این مسابقات شرکت کردند. مسابقات مردان شامل میله افقی، میله پارالل، خرک، حلقه و پرش از خرک بود.

اولین مسابقه بین‌المللی بعد از مسابقات المپیک در سال ۱۹۵۳ در بلژیک برگزار شد که در آن ژیمناستیک کارانی از نقاط مختلفی از قبیل بلژیک، فرانسه، لوکامبورگ و هلند شرکت داشتند. این مسابقات در حال حاضر به عنوان اولین مسابقات جهانی شناخته می‌شود.

اولین مسابقه تیمی مردان در سال ۱۹۵۴ در سن لویس برگزار شد. در آن هنگام، نهمین دوره مسابقات جهانی در سال ۱۹۳۰ در لوکامبورگ مسابقات ژیمناستیک برگزار شد که شامل مسابقات دو و میدانی، پرش با نیزه، پرش طول، بال رفتن از طناب، تیراندازی و دوی صد متر بود. بعد از آن مسابقات دو و میدانی از بخش مسابقات ژیمناستیک حذف شدند. در مسابقات جهانی ۱۹۵۴ ورزش دو و میدانی به طور کامل از ژیمنا ستیک جدا شد.

در سال ۱۹۲۴ در فرانسه المپیک پایه‌های اصلی خود را که مشابه المپیک امروزی می‌باشد شکل داد. در این المپیک مردان ابتدا در مسابقه در رشته‌های مختلف ژیمناستیک پرداختند. اولین تیم ژیمناستیک زنان در المپیک سال ۱۹۲۸ شامل مسابقات تیمی بود که توسط کشور هلند اجرا شد. اولین تیم ژیمناستیک زنان آمریکایی در المپیک ۱۹۳۶ در آلمان حضور یافت. در سال ۱۹۶۲ ژیمناستیک منظم توسط فدراسیون بین‌المللی ژیمناستیک به عنوان یک ورزش شناخته شد. در سال ۱۹۶۳ در بوداپست مجارستان اولین مسابقات جهانی ژیمناستیک موزون انجام گرفت. این مسابقات دارای ۲۸ ورزشکار از ۱۰ کشور مختلف دنیا بود در سال ۱۹۷۳ آمریکا به مسابقات جهانی ژیمناستیک موزون وارد شد. در حین انجام المپیک ۱۹۷۴ در لس آنجلس آمریکا مسابقات ژیمناستیک موزون فردی برای اولین بار اجرا شد. در جشن صد ساله المپیک امسال در آتلانتا، مسابقات گروهی موزون به عنوان ورزش دارای مدل برای اولین بار معرفی خواهند شد. در سال ۱۹۷۵ فدراسیون ژیمناستیمک آمریکا که در حال حاضر نام آن ژیمناستیک USA شناخته می‌شود افتتاح شد. به عنوان یک ورزش مستقل در آمد و همچنان نیز این فدراسیون کار خود را امروزه ادامه می‌دهد

تاریخچه:

 

 

مسابقات المپیک تابستانی لندن در سال ۱۹۰۸.تیم ژیمناستیک زنان بریتانیا

تمرینات خاص و اولیه ژیمناستیک در یونان قدیم بوجود آمده و این تمرینات بخشی از آموزش‌های نظامی و حرکات بدنی افراد آن زمان به حساب می‌آمد این حرکات بدنی و تمرینات بدنی به عنوان برنامه مکمل با برنامه‌های آموزشی کودکان قرار گرفته بود.این عقیده وجود داشت. که این تمرینات باعث ایجاد اتحاد و یکپارچگی بین فکر و بدن می‌شود. تاریخچه ژیمناستیک را می‌توان در یونان قدیم بازیابی کرد. ژیمناستیک از واژه gghnazein به معنی "انجام تمرینات بدون لباس" گرفته شده‌است. ژیمناستیک در شکل امروزی اولین بار در سوئد دیده شد. تاریخچه ژیمناستیک نشان می‌دهد لوازم مسابقات ژیمناستیک توسط آلمان و چکسلواکی در دهه ۱۸۸۰ ایجاد شدند. آقای تحصیلکرده آلمانی به نام fridrich Lvdwig jahn به عنوان پدر ژیمناستیک معروف می‌باشد. او از ابزار و لوازم التحریر برای ایجاد تقویت نظم شخصی و قدرت بدنی استفاده کرد. روش سوئدی در سمت دیگر که توسط آقای پر هنریک لین (به انگلیسی: per Henric lin) ابداع شد بر روی هماهنگ سازی و موزون کردن با استفاده از توپ‌های کوچک حلقه و چوب بود، تنها مسئله زمان بود که مانع از همه گیر شدن ورزش ژیمناستیک در اروپا شد.

زنان:

 

Daniele Hypólito 16072007.jpg

ژیمناستیک زنان همیشه مورد استقبال تماشاچیان قرار گرفته‌است در زیر چندین نمونه از رشته‌های ژیمناستیک زنان را بر ای شما شرح می‌دهیم.

پرش از خرک

خم شدن، دویدن، کشش بدن به عنوان موقعیت‌ها مختلف بدن در این رشته معرفی شده‌است. امتیاز به نحوه اجرا و میزان پیچیدگی و سختی حرکت داده می‌شود. زن ژیمناستیک‌کار براساس میزان پرواز او از تخته پرش و نحوه فرود او و عدم برداشتن قدم اضافه بعد از فرود بر روی زمین امتیاز می‌گیرد.

پارالل بانوان

این رشته از ژیمناستیک زنان مورد استقبال بسیاری از تماشچیان می‌باشد. در این رشته حرکات وقدرت قسمت بالای بدن ژیمناست به نمایش گذاشته می‌شود. میزان زمان بندی و شدت نزدیک شدن در این رشته مهم است. نحوه امتیاز دهی بر میزان ادامه دادن حرکت بدون توقف و وقفه می‌باشد.

چوب موازنه

زن ژیمناست باید قدرت تعادل و استقامت خود رابر روی میله‌ای که تنها ۴ اینچ پهنا دارد نمایش دهد.

حرکات زمینی

این حرکات یک حفای تصویری می‌باشد. که شامل ترکیبی از حرکات رقص و آهنگ می‌باشد. از ویژگیهای حرکات زمینی می‌توان استفاده بهینه و مختلف از حداکثر فضای زمین و سطح پیچیدگی حرکات انجام شده بر روی زمین نام برد. شخصیت یک فرد ژیمناست در این حرکات نمایش داده می‌شود. که کنترل کلی بدن را به نمایش می‌گذارد.

هیچ نمی‌تواند در مورد ژیمناستیک صحبت ند ولی برخی از زنان ژیمناست بزرگ مطرح که جهان را با حرکات ویژه و منظم خود تحت تأثیر قرار دادند را متذکر شود. در سن ۱۳ سالگی خانم نادیا کومانچی به عنوان جوانترین ژیمناست زن در بازی‌های قهرمانی اروپا شرکت کرد. با استفاده از حمایت‌ها و تعلیم خانم بلا کروکی، نادیا توانست در سن ۹ سالگی در مسابقات نوجوان رومانی مقام بیاورد. او در سال ۱۹۷۶ در بازیهای المپیک مونترال همه را تحت تأثیر خود قرار داد بعد از انجام مسابقت مختلف، او از شرکت در مسابقات بودایست در سال ۱۹۸۹ خود داری کرد و برای یک زندگی آزاد به نیویورک رفت.
اوگداکاربوت: او توانست قلب کلید تماشاچیان را نه تنها با حرکات زیبای خود بلکه با لبخند پیروزمندانه خود بدست آورد. او را می‌توان مسئول تبدیل کردن ژیمناستیک به عنوان ورزشی برای دختران جوان دانست. بدن او کاملاً انعطاف‌پذیر بوده و با انجام بالانس پشتی بر روی میله‌های ارتفاع و خم شدن به عقب بر روی میله تعدل همه را متحیر خود می‌ساخت. او از آهنگ به خوبی در حرکات زمینی خود استفاده می‌کرد و با آن هماهنگ بود.

ماریا لو روتون (به انگلیسی: Mary lou Rotton) به عنوان پری کوچک در بازی های ژیمناستیک ۱۹۸۴ شناخته شد. شکل و حالت ماهیه‌ای و ورزشی بدن او یک حالت نرم و انعطاف‌پذیر برای بدن یک زن ژیمناست را داشت. او برنده مدال طلا در سال ۱۹۸۴ بود او از مسابقات فعال بازنشسته شد و درکارهای تبلیغاتی مشغول به کار شد. او کسی بود که برای اولین بار مدال طلا را برای آمریکا در مسابقات جهانی بدست آورد.

شانین ملیر (به انگلیسی: Shannin miller) احتمالاً به عنوان یکی از آراسته‌ترین و شاخص‌ترین ژیمناستیک کارهای آمریکایی در مسابقات ژیمناستیک معرفی شد. او توجه همه را در المپیک ۱۹۹۲ بارسلون به خود جلب کرد.

او یکی از اعضای تیم مخصوصی که در المپیک ۱۹۹۶ شرکت کردند بود.زنان برتر در ژیمناستیک ۲۰۰۳ خانم ها داریا کالومن اسکایا (به انگلیسی: Darya Kalomen skaya)، داریا گوبا (به انگلیسی: Darya Zgoba)، آنا پاووکا {انگلیسی|Anna Pavoka}} می‌باشند.

مردان:

ژیمناستیک مردان نیاز به مهارت ویژه و دقت بسیار بالایی دارد.

حرکات زمینی
کل زمین و فضای موجود در این رشته برای انجام حرکات زمینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سالتوس‌های مختلف. حرکات چرخشی و پیچشی و فرودهای متعدد به عنوان موارد امتیاز آور در رشته می‌باشند.

خرک حلقه
این رشته یکی از دشوارترین بخش حرکات دسته و جا به جایی دشت‌ها به همراه حرکات پیچیده بدن بر روی خرک می‌باشد. این موقعیت به ژیمناستیک این امکان را می‌دهد که بطور فوق العاده‌ای از یک پرتاب به چرخش دیگر بدن خود را موج دهد.

دارحلقه
این حلقه‌ها باید به طور کامل ثابت و تحت کنترل باشند. شخص ژیمناست باید به طور کامل ثابت و موفقیت بدن خود را برای نمایش حرکات زیبا در این حلقه‌ها حفظ کند.

پرش از خرک

ارتفاع و کل مسافت طی شده و شتاب مرد ژیمناست به طور کلی موارد مورد امتیاز و مطرح در این رشته می‌باشد. شخص ورزشکار به محل پرش با حرکت مانوری آکروباتیک در هوا انجام می‌دهد و یک فرود ثابت و تعادلی باعث ایجاد جلوه در حرکت او می‌شود.

پارالل
تاب خوردن و پرواز از قسمت‌های مهم این رشته می‌باشد. مشکل‌ترین قسمت در انجام حرکات در این رشته ژیمناستیک زمانی است که فرد ژیمناستیک برای انجام حرکت و جابجایی در قسمت جلوو پشت سالتوس باید میله‌ها را رها کند.

حرکات خرک


بارفیکس
این میله‌های افقی و یا میله ارتفاع به عنوان یک رشته مهم برای نمایش میزان جرات و مهارت شخص ژیمناست مرد به حساب می‌آید. شاخص‌ترین ژیمناست‌های مرد در مسابقات ۲۰۰۳ افراد ی از قبیل Alex bandorenici، sergi khorkhirdion، George greenicov می‌باشند.

در المپیک:

ژیمناستیک المپیک همیشه به عنوان یک سنگ مهمی از هم‌زمانی قدرت و توانایی به همراه روش و سبک که با ایجاد یک تأثیر فس گیر تماشاچیان می‌شود معرفی شده ایت. نادیا کومانچی با کسب ۱۰ امتیاز در مسابقات المپیک مونترال همواره به عنوان یک شا خص در تاریخچه المپیک ژیمناستیک به حساب می‌آید. در ژیمناستیک المپیک ۱۴ رشته حرفه‌ای وود دارد. و رشته‌های مجزا برای مردان و زنان وجود دارد دو ردیف از داوران وظیفه نظار ت و داوری این رشته‌ها را بر عهده دارند. هر داور می‌تواند به فرد شرکت کننده امتیازی تا سطح ۱۰ را بدهد. داوران اجرایی هوا عملیات و حرکات فرد ورزشکار را بر اساس مسائل تکنیکی و شکل حرکت قضاوت می‌کنند. امتیازها بر اساس نظر داوران بر اساس پیچیدگی و دشواری حرکت در صورت وجود خطا در اجرا از کل امتیاز کسر خواهد شد. شش داور اجرایی بر روی حرکات فردی ژیمناست نظر می‌دهند و میانگین ۴ امتیاز به عنوان امتیازنهایی محسوب می‌گردد. بیشترین و کمترین امتیاز حذف می‌شوند. برای جلوگیری از بروز حادثه، مددکاران ورزشی در مواقع نیاز در کنار تشک و ایستادهاند ولی اگر ورزشکاران از آنها کمک بگیرند این امر باعث کاهش امتیاز فر د ورزشکار می‌شود. اولین مسابقات وسیع و گسترده ژیمناستیک در سال ۱۸۹۶ در آتن یونان انجام شد.
آلمان به عنوان تیم منتخب کلیه مدال‌ها را از آن خود کرد. پنج کشور در این مسابقات شرکت کردند. در سال ۱۹۲۴ در فرانسه برای اولین بار مردها در رشته‌های انفرادی در ژیمناستیک با یکدیگر مسابقه دارند. تیم زیمناستیک زنان برای اولین بار در المپیک ۱۹۸۱ کار خود را آغاز کرد.

مسابقات قهرمانی جهانی:

 

مسابقات جهانی در سال ۲۰۰۸

اولین مسابقات بین‌المللی بعد از المپیک ۱۸۹۶ در شهر آنتورپ بلزیک برگزار شد. ژیمناستهایی از کشور بلژیک، فرانسه، لوکامبورگ و هلند در این مسابقات شرکت کردند. او.لین مسابقات تیمی مردان در المپیک ۱۹۰۴ در سن لویس برگزار شد. از آن زمان تا کنون رشته‌های مختلف در مسبقات جهانی ژیمناستیک اضافه شده‌است. مسابقات قهرمانی ژیمناستیک درسال ۲۰۰۳ در کالیفورنیا با شرکت ۱۶ تا ۲۴ تیم برگزار شد. در قسمت تیمی مردان چنین رتبه اول را بدست آورد و در قسمت زنان به مقام اول رسید.

در آمریکا:

این یک هیئت حاکمه برای ژیمناستیک ملی در آمریکا می‌باشد. کمیته بین‌المللی المپیک و فدراسیون بین‌المللی ژیمناستیک این امتیاز رابه آمریکا اعطا کرده‌اند این هیئت وظیفه کنترل و نظارت کلیه فعالیتهای مربوط به ژیمناستیک را در داخل آمریکا بر عهده دارد و ورزشکاران را برای مسابقات جهانی تربیت کرده و تمرین می‌دهد ژیمناستیک آمریکا دارای ۱۳۰۰۰ نفر متخصص و معلم می‌باشد. ورزشکاران تحت یک دوره انتخاباتی قرار می‌گیرند و بعد از آن ورزشکاران منتخب وارد المپیک می‌شوند.این ژیمناستیک‌ها از قستهای مختلف کشور برای شرکت در مسابقات جهانی المپیک برگزیده می‌شوند.تاریخچه ورزش ژیمناستیک ژیمناستیک به عنوان یک ورزش فعال دارای سابقه‌ای در حدود ۲۰۰۰ سال می‌باشد ولی به عنوان یک ورزش رقابتی دارای عمری در حدود ۱۰۰ سال می‌باشد. مسابقات فردی و کلی توسط باشگاهها و کلاب‌های گوناگون مانند solcols Turveveins برگزار شده‌است درحالی که این ورزش دارای رشد آهسته‌ای در محیط تولید کلوب در محیط Turvevens solcos دارای رشد سریع بود. در دهه هزار ۸۳۰ ورزش ژیمناستیک به آمریکا معرفی شد و سیستم مدرسه ژیمناستیک توسط مهاجران از قبیل frang , lchaales, follel, chorles,beik تأسیس گردید.
در سال ۱۸۸۰ (میلادی) یک فدراسیون بین‌المللی ژیمناسیک تأسیس شد که بعداً به نام هیئت فدراسیون زیمناستیک اروپا تغییر یافت. این سازمان پیشقدم در مسابقات بین‌المللی بود. اتحادیه ورزشکاران غیر حرفه‌ای در سال ۱۸۸۳ در آمریکا تأسیس گردید. این سازمان مسئولیت کنترل و مراقبت از ژیمناستیک کاران را در آمریکا بر عهده داشت. رقابت‌ها و مسابقات گوناگون توسط کلوپ‌ها و سازمان‌ها برگزار شدند و در دهه ۱۸۸۰ این مسابقات بسیار شدت گرفتند.

ژیمناستیک موزون:

این نوع ژیمناستیک ریشه خود را در بخش ژیمناستیک مدرن ایجاد کرده‌است و تحت تأثیر سیستم آزاد سوئدی قرار گرفته‌است. ژیمناستیک آشتیک نشان یک سری از احساسات و عواطف همراه با حرکات بدن می‌باشد. حرکات متناسب اولین بار توسط Emil dalkroz از سوئیس به عنوان تمرینات بدنی برای رقاص‌ها و نوازندگان برای بهبود دامنه حرکات بدنی آنها معرفی شد و همچنین باعث انعطاف عضلات و وضعیت ایستادن مناسب می‌شد. ژیمناستیک موزون نیز تحت تأثیر عناصر رقص از فنلاند قرار گرفت. ژیمناستیک موزون بر اساس عناصر مختلفی از قبیل اجرا، اصول، نرمی حرکات و انجام حرکات در خ ط و همچنین حالات چهره و حرکات بدن ارزشیابی می‌شود.
آکروباتیست‌های قوی باعث کاهش امتیاز ژیمناست‌های شرکت کننده می‌شو ند. حرکات ژیمناستیک موزون برروی یک فرش ۴۱ fee + ۴۱ انجام می‌گیرد و با استفاده از خطوطی محدوده شخصی از ان جدا شده‌است Ernes Edin اهالی ستونی به وجود آوردند روشی برای امتیاز بندی ژیمناستیک موزون بود و به زودی این ورزش به عنوان یک ورزش رقابتی معرفی شد. زیمناستیک موزون در سال ۱۹۶۶ در آمریکا معرفی شد.
ولی در آن زمان دارای محبوبیت مردمی بالایی نبود. در سال ۱۹۶۲ فدراسیون بین‌المللی ژیمناستیک این ورزش را به عنوان یک رشته ورزشی معرفی کرد. اولین دوره مسابقات جهانی ژیمناستیک موزون به بودایست با حضور ۱۰ کشور مختلف جهان انجام شد. در سال ۱۹۸۴ در لوس آنجلس مسابقات فردی زیمناستیک موزون برای اولین بار در المپیک اجرا شد.



|
امتیاز مطلب : 58
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15


صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
نظر سنجی

با مطالبی که در مورد پارکور گفته شد نظر شما در مورد پارکور چیه؟

آرشیو مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 730
بازدید کل : 49279
تعداد مطالب : 58
تعداد نظرات : 77
تعداد آنلاین : 1

چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سایت تخصصی پارکور و آدرس parkour7.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 58
:: کل نظرات : 77

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 30

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 2
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 6
:: بازدید ماه : 730
:: بازدید سال : 7471
:: بازدید کلی : 49279